[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 119: preg_replace_callback(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 119: preg_replace_callback(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Pigeon Panic forum • Toon onderwerp - Spelconcept

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

Spelconcept
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 9:23 pm 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: ma nov 28, 2011 10:18 am
Berichten: 3
Beste,

Ik wil niet moeilijk doen maar heb vroeger reeds pigeonpanic en roekoe gespeeld. Tot deze beiden uitgemolken waren.
Naja zonde.

Maar wat ik wel onthouden heb en wat mij aangenamer lijkt is het concept van het spel.
Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld na dit seizoen de spelers op te delen in klasse's en reeksen. Via de eindstand zo verder werken. 1é klasse ABC, 2é ABC, ... (met elk een 15 spelers per reeks)
Zo kan je promoveren en degraderen. En dat brengt denk ik nog iets meer fun in het spel. Want om nu met 600 te strijden voor top10 moet het wel al zeer goed lopen, denk ik dan.
Zo kan je ook bijvoorbeeld duiven behouden bij een nieuw seizoen en items bijvoorbeeld reset en dergelijke. (dit zijn principiële details)

Zo weet ik nog dat bij roekoe er vluchten waren binnen de reeks. Maar ook 1x per week een vlucht met het gehele spel. Zo kon je je stats verbeteren.

Misschien is dit al gevraagd geweest, of is hier al over nagedacht maar het was maar even ter info / suggestie... Want vragen staat vrij (of niet?)


Vriendelijk bedankt

Jannesvl

_________________

Roe Koe?



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Spelconcept
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 5:16 am 
Forum Moderator
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: ma apr 18, 2011 8:59 am
Berichten: 2043
Woonplaats: Hoegaarden
Hier hebben we het al meerdere malen over gehad op Pigeonpanic, maar de eigenaars en de meeste spelers zien liever een spel waar je geen onklopbare topmelker met onklopbare topduiven kan worden zodat het voor anderen jaren duurt om op het zelfde niveau te komen. De meesten hebben liever een refresh na elk seizoen zodat iedereen terug gelijk staat.

Op deze manier kan je elk seizoen een nieuwe tactiek uitproberen en zo kan je door ervaring toch nog een stapje voor zijn op de rest.

Natuurlijk ben je vrij om te vragen ;)

_________________



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Spelconcept
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 6:48 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: do apr 21, 2011 10:59 am
Berichten: 262
Kevin heeft dat mooi verwoord.

We zijn hier vorige zaterdag allemaal precies op dezelfde manier begonnen, dwz met 100 euro en 8 gelijke duiven. Toen had iedereen nog evenveel kans op de overwinning, wat het spel toch wel mooi maakt. Voor sommigen wordt dit een seizoen om zaken bij te leren, voor anderen om hun kennis nu al te tonen.

Er is nog niemand die kan voorspellen wat de juiste tactiek zal zijn voor dit seizoen en zo wordt het seizoen nog best spannend.

Als je werkt met klassen en je (bijna) alles kunt meenemen naar een volgend seizoen wordt het erg moeilijk om ooit aan de top te geraken. In pigeonpanic is het waarschijnlijk moeilijk om van in je eerste seizoen met de top mee te draaien, maar vanaf het tweede seizoen moet dit best lukken. Voor de beginners is het dus een uitdaging om toch in de top-50 te komen, "op het eerste blad te staan" dus.

De huidige ranglijst zegt niets over de eindrangschikking. De grootste verschuivingen in de ranglijst komen er pas nadat de eerste duiven op pensioen gaan.

_________________



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Spelconcept
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 8:51 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: ma nov 28, 2011 10:18 am
Berichten: 3
Welja, dat is ook een fijne manier...

Maar ik weet dat ik toen begon en direct 2 klasse's gepromoveerd was.
Maar ik zou bijvoorbeeld ook een reset doen om de zoveel seizoenen en dan ligt alles terug open hé, promoveer je? Blijf je in je klasse? Degradeer je.

Niets tegen dit concept, ik vind dat ook fijn, maar ik zou niet inzien hoe ik nu taktiek kan vinden/hebben (want daar hebben jullie het precies wel veel over)

_________________

Roe Koe?



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Spelconcept
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 9:02 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: do apr 21, 2011 10:59 am
Berichten: 262

_________________



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Spelconcept
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 9:59 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: do dec 29, 2011 9:27 am
Berichten: 5
@Narbonneke, maakt het zoveel uit wanneer je spelers artikelen koopt? Dat beinvloed in het begin toch evenveel als op het einde?

_________________

3090 Represent!



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Spelconcept
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 10:42 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: ma apr 18, 2011 8:26 am
Berichten: 83

_________________

No Panic!



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Spelconcept
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 10:54 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: do dec 29, 2011 9:27 am
Berichten: 5
Verloopt een speler artikel ofzo? Ale ja ik weet niet is maar een vraag ;)
Want 1x je een speler artikel koopt blijft die invloed toch altijd, en de invloed is toch altijd even groot?

_________________

3090 Represent!



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Spelconcept
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2012 11:24 am 
Forum Moderator
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: ma apr 18, 2011 8:59 am
Berichten: 2043
Woonplaats: Hoegaarden
Deze verloopt niet en de waardes blijven hetzelfde. Alleen bij de seizoensovergangen worden deze natuurlijk weggevoerd. Je kan het artikel ook verkopen natuurlijk.

_________________



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Spelconcept
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2012 1:25 pm 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: di jan 10, 2012 7:57 pm
Berichten: 6
Dus eiegelijk met de kuikens die je kweekt voor volgend seizoen ben je niets? :o

_________________

Pigeon Panic! Moeten we nog meer zeggen?



Omhoog
 Profiel  
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group