Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

Tactiek
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 22, 2023 10:44 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: za okt 16, 2021 10:11 pm
Berichten: 8
Heyhey,

Ik ben inmiddels aan mijn 3de seizoen pigeon panic bezig en ik kom tot de veronderstelling dat het nogal moeilijk is om een goeie tactiek te vinden. Het seizoen waarop ik het meest aantal punten had behaald tot nu toe was met de slechtste duiven, maar ik had toen gewoon ingezet op heel veel duiven.

Ik merk op dat het verschil tussen een duif die top 3 vliegt en bekers binnenhaalt eigenlijk minder oplevert dan meerdere duiven die gewoon random in de top 100 belanden.

Is er een reden waarom podiumduiven of top 10 duiven niet exponentieel meer punten opleveren? Want voor het aantal bekers en medailles die ik momenteel in dit seizoen heb binnengehaald (persoonlijk record) sta ik het laagst genoteerd in de ranglijst in vergelijking met vorige seizoenen. een nogal frustrerende vaststelling :lol:

_________________

It ain't over till the fat pigeon sings



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Tactiek
BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2023 4:06 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: wo nov 17, 2010 6:42 pm
Berichten: 456
Ik denk dat je ook moet kijken naar de 'return on investment'.

Wat kost een topduif die nr.1 op een vlucht is en 600 punten oplevert t.o.v 20 random duiven die samen in totaal 600 punten opleveren? En dat over bijvoorbeeld 10 vluchten?

En vergeet niet, wanneer iemand een topduif heeft dan heeft diegene vaak ook meer dan 1 topduif. Dus die zullen over het algemeen ook hoger eindigen en meer punten en geld pakken dan random duiven achterin de top 100.

_________________

Pigeon Panic is for everybody



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Tactiek
BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2023 11:09 pm 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: wo jun 18, 2014 3:48 pm
Berichten: 901
Hey Andy,

Ik zou ook nog even wachten tot het einde van het seizoen.
Veel spelers met meer slechte duiven zakken nog helemaal weg tegen het einde van het seizoen.
Denk dat u dat vorige siezoenen ook soms had?
Nu zou het wel eens kunnen dat u er nog enkele kan inhalen tegen het einde van het seizoen.
Ik heb niet alles bekeken, dus ik zeg ook niet dat dit zeker gaat gebeuren.
Maar waar je in de ranking staat aan het begin of in het midden van het seizoen, dat doet er niet echt toe.
Je moet na de laatste vluchtdag op 1 staan.

Groeten

Broekoes

_________________

Gebraden duiven vliegen niemand in de mond



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Tactiek
BerichtGeplaatst: do mei 04, 2023 9:46 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: za okt 16, 2021 10:11 pm
Berichten: 8
Ik blijf toch bij mijn stelling.
De top duiven brengen niet genoeg op ivg met andzre duiven in de top 50 of top 100.
De grootste winfactor momenteel (bij spelers met een goeie trainingstactiek en duiven met goede stats) is gewoon geluk om genoeg paren te kunnen maken tussen doffers en duivinnen.
Wie er het meeste kan kweken (en deftig trainen met goede tactiek) wint op het einde.
Maar het kwantiteit gegeven speelt een zeer grote rol. Naar mijn gevoel een TE grote rol.

_________________

It ain't over till the fat pigeon sings



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Tactiek
BerichtGeplaatst: do mei 04, 2023 1:24 pm 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: wo jun 18, 2014 3:48 pm
Berichten: 901
Hey Andy,
Zeker envast correct dat het interessanter is om veel duiven te hebben die tussen 50 en 100 vliegen tov enkelen die podium vliegen.
Maar duiven die top 50 a 100 vliegen zijn nog steeds zeer goede duiven, zeker tegen het einde van het seizoen.
Momenteel moet je gewoon zien dat je veel duiven hebt maar ze moeten ook goed genoeg blijven dat ze niet buiten de top 200 vallen enzo niets meer opleveren.
Ik zie dat u bijvoorbeeld enkele duiven heeft die amper hebben gevlogen.
Zo leveren ze natuurlijk niets op, en pakken ze nog eens geen vlucht ervaring ook.

Je kan idd het spel aanpassen en top 10 plaasten belonen met exponentieel meer punten.
Dan zullen de duiven nog iets langer moeten worden thuis gehouden en dan zal je er misschien iets minder moeten hebben.
Mij lijkt het gewoon een andere manier van spelen, niet beter of niet slechter.

_________________

Gebraden duiven vliegen niemand in de mond



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Tactiek
BerichtGeplaatst: zo mei 07, 2023 9:23 pm 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: za okt 16, 2021 10:11 pm
Berichten: 8
Ja meningen zullen verschillen waarschijnlijk, maar als ik kijk naar het aantal bekers, en de prestatie, dan had Pijlstaart gewoon ALTIJD LOS OP KOP MOETEN staan dit seizoen.

Respect voor zijn 35!!!!!! keer 1ste op een vlucht, 19 keer tweede en 19 keer derde.

niemand anders komt ook maar in de buurt van die statistieken, en toch staat hij slechtst op de 12de plek.

Ik ken hem niet, nooit mee gestuurd ook, dus ik meld dit gewoon even als neutrale speler.
Dit seizoen had 1 absolute winnaar... op plaats 12.

_________________

It ain't over till the fat pigeon sings



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Tactiek
BerichtGeplaatst: di mei 09, 2023 6:19 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: wo jun 18, 2014 3:48 pm
Berichten: 901
Klopt idd geweldige prestatie van Pijlstaart. Zoals elk seizoen heeft hij weer de beste duiven.
Maar dat is jammer genoeg voor hem niet het enige in dit spel.
Whoopy staat zelfs 3de in de medaillestand maar in de echte rangschikking maar 38ste.
Is dit dan de absolute 3de beste speler? :?
Bij de vluchtpunten dit seizoen staat zelfs Erwin op kop maar die valt ook net buiten de medailles in de echte rangschikking. Dan zou ik eerder nog hem al absolute winnaar aanduiden.
Jammer genoeg staat de echte absolute winnaar maar 15de in de medaillestand en 7de bij de vluchtpunten. Maar toch is dat enige met binnenkort een gouden plak in de brievenbus.

Tot volgend seizoen

_________________

Gebraden duiven vliegen niemand in de mond



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Tactiek
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2023 12:53 pm 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: za aug 19, 2017 7:59 am
Berichten: 21
Nieuwe spelregels zijn wel extreem nu
Alle duiven zelfde naam onbekend
En geen kweek meer
:lol: :lol: :lol:

_________________

Pigeon Panic! Moeten we nog meer zeggen?



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Tactiek
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2023 7:45 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: wo nov 17, 2010 6:42 pm
Berichten: 456
Ik had het seizoen "Hardcore" moeten noemen :-)

_________________

Pigeon Panic is for everybody



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Tactiek
BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2023 6:09 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: wo jun 18, 2014 3:48 pm
Berichten: 901
Kan nog wel tof zijn denk.
Enkel eieren kopen.

"Hardcore" is het nog wel niet hoor, het is alle dagen zonnig.
Met alle dagen storm zou het pas hardcore zijn.

_________________

Gebraden duiven vliegen niemand in de mond



Omhoog
 Profiel  
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group