[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 119: preg_replace_callback(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Pigeon Panic forum • Toon onderwerp - Geplande updates volgend seizoen

Alle tijden zijn GMT




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
  Afdrukweergave

Geplande updates volgend seizoen
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 7:06 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: za apr 16, 2011 4:26 pm
Berichten: 752
In dit bericht wil ik jullie alvast even lekker maken voor de updates die we in het nieuwe seizoen willen uitvoeren :P Een aantal van deze updates liggen al startklaar, maar de kans is groot dat we deze pas bij het volgende seizoen toevoegen.

Uitdagen
Je eigen wedstrijden maken op Pigeon Panic, eindelijk! In je club kan je straks spelers uitdagen om eens te zien wie de beste duiven heeft. Je hebt de optie om geld in te leggen en dan een duif te kiezen van jezelf en van een club genoot. Vervolgens kies je een vlucht uit en stuur je een uitdagingsverzoek naar de speler. Deze procedure lijkt erg op het gezamenlijk broeden. Wanneer de speler de uitdaging accepteert vind er een vlucht plaats tussen deze 2 duiven. De winnaar ontvangt het inleggeld en de duiven krijgen er een beetje ervaring erbij. Je kan per dag 1 speler uitdagen en het is niet toegestaan om 2 accounts te gebruiken om 1 account sterker te maken. We controleren hierop en gaan er niet voor terug deinzen je account te verwijderen. We houden het leuk! Een uitdaging is niet geheel zonder risico, je kunt namelijk je duiven verliezen, net zoals een normale vlucht.

Vluchtavonturen
Altijd al benieuwd wat je duif doet tijdens een vlucht? Met vluchtavonturen kun je straks een korte samenvatting zien wat een duif beleefd heeft op je vlucht.

Tentoonstellingen
Bejaarde duiven waardeloos op Pigeon Panic? Nu niet meer, deze duiven kun je straks inschrijven op tentoonstelling en met hen nog wat geld en punten verdienen. Een tentoonstelling is geen vlucht, maar het gaat erom welke duiven de mooiste zijn. Duiven die veel gevlogen hebben zullen echter wat schoonheid verliezen. Het is mogelijk dat er artikelen bijkomen die de schoonheid van de duif verbeteren, maar de statistiek schoonheid zal verborgen blijven. Het is voor de speler dus vooral uit proberen welke duif als mooiste ervaren word.

Artikelen verkopen
Erg leuk die actie momenten, maar ik heb nu artikelen waar ik niet op zit te wachten. Hmmmm, ik ga ze verkopen! Artikelen kunnen straks verkocht worden voor 50% van hun waarde. De koper is Pigeon Panic zelf.

Onderhoud
Sommige speler artikelen kunnen extra geld gaan kosten voor dagelijks gebruik. Bijvoorbeeld: Het gebruik van een airco gaat je 1 euro per dag kosten, vanwege elektriciteitsgebruik. Natuurlijk maken we de airco dan wat goedkoper in aanschaf en als het je te duur wordt dan kun je het weer verkopen.

Op transport status
Duiven die ingeschreven zijn op een vlucht kunnen niet meer verzorgd worden op de dinsdag en vrijdag. Dit komt natuurlijk omdat de duiven dan in de vrachtwagen richting de bestemming zitten. Het gaat dus wat meer lonen, om een duif thuis te laten bij zware vluchten (je kunt ze dan blijven trainen).

Trainen in groepen
Met zoveel verschillende mogelijkheden om te spelen op Pigeon Panic straks is het ook handig om op verschillende manieren te kunnen trainen. Duiven kunnen geplaatst worden in 3 groepen straks, die je elk afzonderlijk kan voeren, badderen en trainen. Het schoonmaken gaat nog wel gelijk voor alle groepen. Wanneer je een duif van groep verplaatst krijgt ie wel een malus in blijdschap. De duif moet weer even wennen in een andere groep en dat is niet leuk. Hoofdzakelijk is hiervoor gekozen zodat spelers niet elke duif afzonderlijk gaat trainen door ze continue van groep te verplaatsen.

Trofeeën
Een goed resultaat op een vlucht levert straks een trofee op. Je trofeeën krijg je dan in een mooi overzichtje te zien en zijn op veel verschillende manieren te behalen. Zo zijn er via actie momenten straks ook trofeeën te behalen, of wat dacht je van een klein lintje wanneer een duif een aanval overleeft? Een behaalde trofee levert daarbij nog een paar puntjes op. En wie weet waar een speler nog meer trofeeën voor krijgt?

Hokuitbreidingen
Zoals al eerder besproken is er straks de mogelijkheid je hok uit te breiden. Het uitbreiden van je hok zal per hokniveau duurder worden, maar zorgt er tevens voor dat duiven minder vervuilen en minder drukte ervaren in het hok. Per niveau kun je 15 duiven huisvesten. Als je wilt kan je meer duiven broeden dan je kan huisvesten, maar je kan via de markt dan geen duiven meer kopen. Ook zullen je duiven een te klein hok niet leuk vinden.

Hokdrukte
Wanneer het te druk is in je hok verliezen je duiven wat blijdschap. Je kunt het minder druk maken in je hok door je hok uit te breiden. Natuurlijk kan je er al eerder rekening mee te houden door niet teveel duiven in je hok te nemen.

Zieke duiven
Wanneer je hok erg vervuilt is kunnen je duiven ziek worden. Een zieke duif eet niet, traint niet en doet ook niet aan vluchten mee. Een zieke duif maak je weer gezond met medicijnen.

Ruiende duiven
Sommige duiven kunnen gaan ruien,. Dit betekend dat een duif zijn verenkleed gaat vervangen. Wanneer dit gebeurd zal de duif wat snelheid, kracht, conditie verliezen omdat er een aantal veren ontbreken. Wanneer de duif klaar is met ruien krijgt de duif zijn malus statistieken er weer bij, PLUS een kleine bonus! Niet alle duiven zullen gaan ruien echter.

Vlucht voorkeuren
Bepaalde duiven vliegen nu eenmaal beter op een vlucht dan andere. Duiven krijgen voorkeuren voor bepaalde vluchten, zoals: vitesse, midfond, dagvond, overnacht. Deze vluchtvoorkeur is overerfbaar. Een duif met de voorkeur voor vitesse kan prima presteren op alle vluchten. Wanneer deze vitesse-duif meedoet met een vitesse vlucht zal zijn prestatie wel met 10% verhogen.

Help!
De help pagina's gaan verbeterd worden. We gaan deze pagina's opnieuw onder de loep nemen en een soort handleiding schrijven. Zo hopen we de onduidelijkheid op sommige fronten weg te halen.

Premium lidmaatschap
Voor hen die Pigeon Panic willen sponsoren kan er gekozen worden voor een premium lidmaatschap. Om te voorkomen dat we de website volgooien met advertenties en te voorkomen dat we het niet meer kunnen financieren bieden we dit aan. Een speler met lidmaatschap kan natuurlijk een trofee verwachten, maar heeft ook meer inzicht in het spel zelf. Premium leden krijgen kleine voordeeltjes waarmee ze bijvoorbeeld beter de concurrentie in de gaten kunnen houden. Het is overigens geen vrijkaartje naar overwinning. Een speler met premium lidmaatschap heeft niet méér winkans ten op zichtte van spelers die dit niet doen. Tegen de tijd dat we dit gaan uitrollen zullen we duidelijk aangeven wat je kan verwachten als premium lid.

Opmerking: Alle updates staan nog in ontwikkelfase, dus wat we hierboven vertellen is onder voorbehoud.

Maar zo weten jullie in ieder geval dat we niet stil zitten. We hopen dat jullie bovenstaande zaken waarderen en zoals altijd zijn opmerkingen/kritiek welkom!

_________________

A chain is only as strong as it's weakest Link.



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Geplande updates volgend seizoen
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 7:53 am 
Forum Moderator
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: ma apr 18, 2011 9:03 pm
Berichten: 1624


echt top top top :)
ik denk ook wel dat ik premium zal worden :)

_________________



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Geplande updates volgend seizoen
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 8:10 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: ma apr 18, 2011 8:26 am
Berichten: 83
niceeeeeee :)

zal wel weer veel ineens veranderen :)

_________________

No Panic!



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Geplande updates volgend seizoen
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 1:12 pm 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: ma apr 18, 2011 2:37 pm
Berichten: 35

_________________

Als ze vallen moe je op Til staan



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Geplande updates volgend seizoen
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 3:00 pm 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: zo apr 17, 2011 9:42 pm
Berichten: 4
pfff ik hack mezelf wel premium.

Grapje hoor freddy, ziet er veelbelovend uit!

_________________



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Geplande updates volgend seizoen
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 3:59 pm 
Forum Moderator
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: ma apr 18, 2011 8:59 am
Berichten: 2043
Woonplaats: Hoegaarden
Toen ik op dit topic klikte had ik een 3 tal updates verwacht, maar dit is een hele lijst. Als jullie dit voor elkaar krijgen, veel respect! :D

_________________



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Geplande updates volgend seizoen
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2011 6:21 pm 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: do apr 21, 2011 10:59 am
Berichten: 262
Mooi !

Die hokuitbreidingen mogen er vlug komen. De meeste andere updates zou ik het liefst in het begin van een nieuw seizoen zien.

Vraagje : duiven zullen een voorkeur voor bepaalde vluchten hebben. Is dit onafhankelijk van hun stats ?

_________________



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Geplande updates volgend seizoen
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 6:07 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: do sep 29, 2011 3:05 pm
Berichten: 1
nee dat denk ik niet ik denk dat er wel zal staan vitesse of midfond oftewel hoofdvlucht of een fond duif

_________________

Pigeon Panic! Moeten we nog meer zeggen? dat dacht ik ook ahaa



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Geplande updates volgend seizoen
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 7:36 am 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: do apr 21, 2011 10:59 am
Berichten: 262
Wat zou de reden zijn dat er veel spelers met pp beginnen en dat er uiteindelijk toch weinig spelers dit spel echt actief spelen ?

Met de geplande updates wordt er veel van de spelers gevraagd. Nu moet je elke dag inloggen om je duiven te verzorgen. Met de nieuwe updates moet je nog steeds elke dag inloggen, maar wordt het werk groter. Je moet drie groepen afzonderlijk trainen, voederen enz. Je moet elke dag iemand zoeken om uit te dagen. Wordt dit niet te veel voor sommige spelers ? Voor een Jens, Kevin... is dit zeker niet te veel, maar ik veronderstel dat er andere spelers zijn. Trek je meer nieuwe spelers aan met zo'n uitgebreid spel ?

Het dagelijks kunnen vliegen tegen iemand anders lijkt leuk, maar misschien was 1 extra vlucht per week al voldoende. Dit had eventueel een vlucht kunnen zijn in clubverband. Iets waarvoor je enkel je duiven moet inschrijven. Iets gelijkaardig als de gewone vluchten, maar dan enkel voor de clubleden.

Bij de updates lees ik niets over het clubleven op zich. Zoals het nu is heeft het clubgebeuren weinig zin en weinig meerwaarde. Jullie hadden vroeger nochtans erg goede zaken voor het clubleven binnen pp.

Ik lees bij de nieuwe updates ook niets over de dode duiven en de aangevallen duiven. Blijven duiven sterven tijdens vluchten ? Dit zorgde in het verleden voor een te grote geluksfactor (of noem het pechfactor). Nu wordt die pech of het geluk nog versterkt met de ruiende duiven. Is dit gunstig voor het spel ? Ik legde in andere topics al uit hoe groot het gevolg is van wat meer pech te kennen dan een ander. Als de ruiende duiven in de plaats komen van de stervende duiven, dan vind ik dit wel een super verandering.

Betalen voor een spel is voor velen geen probleem tot ze werkelijk geld moeten overschrijven. Roekoe telde veel meer actieve spelers dan pp. Ook zij hebben op een bepaald moment de spelers laten kiezen om al dan niet iets te betalen voor het spel. Als ik me niet vergis was dit slechts 12 euro per jaar. In ruil kreeg je een aantal extra zaken, waar je "niet" beter van werd. Het was gewoon iets leuker. Ik heb toen met plezier die 12 euro betaald. Er waren echter erg weinig spelers die betaalden... Ik bedoel procentueel gezien.
Als je geld vraagt voor een spel wordt de druk groter voor de makers van een spel. Als je iets belooft, moet je het dan ook werkelijk doen of programmeren. Als er iets fout loopt krijg je de volle lading. Voor een gratis spel blijft de kritiek behoorlijk beperkt. Betalende spelers verwachten gewoon veel meer van een spel...

Hebben jullie daar de tijd en de zin voor ?

Nu lijkt het alsof ik negatief sta tegenover de geplande updates, maar dit is niet zo. Ik heb ze gewoon eens kritisch bekeken. ;)

_________________



Omhoog
 Profiel  
 

Re: Geplande updates volgend seizoen
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 12:25 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: wo nov 17, 2010 6:42 pm
Berichten: 456

_________________

Pigeon Panic is for everybody



Omhoog
 Profiel  
 

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group